English (/Deutsch)GearEx Steam Group for RRE

Discussion in 'Leagues & Communities' started by n01sname, Jun 20, 2015.

?

Leasing a GearEx(ESR) Game Server : Would you participate on a regular basis ?

Poll closed Jul 21, 2015.
  1. Yes of course I would !

    7 vote(s)
    87.5%
  2. Not interested

    1 vote(s)
    12.5%
  3. Yes,but only if all bugs/glitches are sorted out

    0 vote(s)
    0.0%
  4. What ?

    0 vote(s)
    0.0%
Multiple votes are allowed.
  1. n01sname

    n01sname Well-Known Member

    Joined:
    Feb 5, 2015
    Ratings:
    +956 / 0 / -0
    You`re 40+ and still fast ?
    Tired of Wreckers and Young Guns teasing you ?
    Your strenghts are endurance and serenity ?
    Then join the Geriatric Racing Experience Group (GearEx) for Race Room Racing Experience



    GearEx is intended as a mutual, self-sustaining "Club Home" for RRE Fans who prefer a more private atmosphere via Steam, or don't wanna join huge communities/leagues in the first place - so every member is free to become Moderator to plan and set up Events on his/her own. Most members are gathered via Sector 3 Forum. No minimum age required ;)
    We're loosly connected with ESR btw. as many members signed up for both groups.
    More here:
    http://steamcommunity.com/groups/gearex

    GearEx ist eine private Steam Gruppe für Fans von RaceRoom Racing Experience und sozusagen als gemeinsames kleines (virtuelles) "Club Home" gedacht in dem man sich ohne großen Aufwand miteinander treffen und Onlinerennen miteinander austragen kann :
    Hart aber fair, geduldig und diszipliniert.
    Mein Fokus liegt dabei in erster Linie darauf Einzelkämpfer & Oldies (meist über das Sector 3 Forum) einzusammeln, die nicht in einer großen Community organisiert sind bzw. einen kleinen überschaubaren Rahmen bevorzugen.Das Steam Gruppen-Feature bietet dafür jede Möglichkeit. Unter dem Reiter "Übersicht " hat man alles auf einen Blick.
    Wir sind übrigens freundschaftlich mit ESR verbunden , da viele Mitglieder sich auch dort eingetragen haben.
    Mehr hier :
    http://steamcommunity.com/groups/gearex

    At the time there is summer break until September , means there is no fixed schedule, but there is always some core member around (i.e. Tim Cannon, GearGrinder, Ronin_GT Dave, Harry Ohlson) setting up Fun Events for GearEx (incl.GearEx Server)...

    Z.Zeit macht GearEx Sommerpause, soll heissen bis September gibt es keinen festgelegten Rennkalender, aber es ist eigentlich immer jemand unterwegs (u.a. Tim Cannon, GearGrinder, Ronin_GT Dave, Harry Ohlson) der einen GearEx Server / Fun Events anbietet.



     
    • Like Like x 3
    Last edited: Jun 20, 2015
  2. n01sname

    n01sname Well-Known Member

    Joined:
    Feb 5, 2015
    Ratings:
    +956 / 0 / -0
    Hello Members,

    as said I prefer to keep our Racing Group(s) on a more private level to maintain a friendly mutual Racing Experience for all, based on simple rules, quick accessabillity and non-bureaucratic terms to keep our passion as pure and smooth as possible.
    After looking around at some leagues and communities there are mostly too many terms of use, restrictions and bureaucratic nonsense for my taste that doesn't provide a userfriendly experience for all.
    So I'm gathering info to get a good offer for a fixed , stable, professional & password protected Game Server to rent for to use within our GearEx Group and for ESR of course ...The Server will be exclusively restricted to Group Members only.
    As we are already befriended and know each other from several races, I'm quiet confident to get something going.
    I have no certain info yet but will keep you updated with more news.
    So far what we have to count for may lie between 60 -80€ monthly and basically there is still a lot to do on S3 side. Nevertheless: shared through our active core members I would say that with 5€ each to spent we could make it happen. Money Transfer could be handled via PayPal and for German Members who don't use PayPal a standard Money Transfer could be possible as well.I would take charge for administration, of course.
    So what I just wanna know is, who generally would be willing to invest into a GearEX (ESR) Game Server ?

    Wie schon gesagt bevorzuge ich eine private , freundschaftliche und übersichtliche Abwicklung unserer Rennevents mit RRE : Schneller Zugriff, unkomplizierte Handhabung , unbürokratisch und Userfreundlich.Nachdem ich mich bei einigen Ligen und Communities mal umgesehen habe , gibt es für meinen Geschmack oftmals viel zu viele Restriktionen und bürokratischen Firlefanz, der den Genuß der Rennerfahrung doch erheblich trübt.
    Aus diesem Grund schaue ich mich z.Z. nach einem für uns passenden Angebot für einen fest installierten, professionellen Gameserver (Passwort geschützt) um, um das Thema ein für allemal und für alle zufriedenstellend ad acta zu legen....
    Ich habe noch keine Einzelheiten und halte euch auf dem Laufenden , aber nach erster Einsicht dürfte der monatl. Betrag bei irgendwas zwischen 60-80 € liegen (ohne Gewähr) und noch gibt es einiges von Sector 3 aus zu tun, um einen stabilen Online-Betrieb zu gewährleisten.
    Nichtsdestotrotz : Geteilt durch aktiven Kern-Mitglieder beider Gruppen sollte also ein Anteil von 5€ pro Kopf durchaus drinliegen.
    Da wir uns ja untereinander schon gut kennen und entsprechend Rennerfahrung miteinander haben, bin ich zuversichtlich, dass wir da was aufziehen können.
    Der Server ist dann natürlich den Gruppenmitgliedern vorbehalten.
    Die Bezahlung könnte über PayPal abgewickelt werden - deutsche Mitglieder die kein PayPal Konbto haben könnten notfalls auch per Überweisung zahlen. Ich würde dann auch die Administrierung übernehmen.
    Was ich eigentlich erstmal nur wissen will ist : Wer würde sich generell an der Anschaffung/Unterhaltung beteiligen ?

    Vote !

    Danke/Thx :)
     
    Last edited: Jun 30, 2015
  3. MeMotS

    MeMotS Well-Known Member

    Joined:
    Jan 30, 2015
    Ratings:
    +1,056 / 0 / -0
    I am already in the process of putting a computer on a ( mostly ) unused connection with remote access to the machine.
    I don't really see the point of renting a server somewhere, Currently its hit or miss with online on Dedicated server or not.
    So i am more in a "lets wait and work through the pain" mode right now.

    Will the dedicated server run better on a rented server? We don't know.
     
    • Agree Agree x 1
  4. n01sname

    n01sname Well-Known Member

    Joined:
    Feb 5, 2015
    Ratings:
    +956 / 0 / -0
    @MeMotS Well its just about getting input and to sort out. And from former experiences with such a server : Yes
    I agree not to rush things through and to wait till a flawless performance from S3 side is guaranteed.
    Nevertheless it is about a first impression about the general willingness to participate or not.....if not than not...

    Don't be shy ;)
     
    Last edited: Jun 30, 2015
  5. n01sname

    n01sname Well-Known Member

    Joined:
    Feb 5, 2015
    Ratings:
    +956 / 0 / -0
    EDIT: Poll enhanced
     
  6. James Nance

    James Nance Well-Known Member

    Joined:
    Jan 31, 2015
    Ratings:
    +301 / 0 / -0
    Theres an update coming real soon, so Id wait and see whats fixed.
     
  7. D.Boon

    D.Boon Well-Known Member

    Joined:
    Feb 19, 2015
    Ratings:
    +386 / 0 / -0
    "Of course I would!"
    As long as the missus let me.... :(
     
    • Funny Funny x 1
  8. Tulpeborn

    Tulpeborn Member

    Joined:
    Jan 30, 2015
    Ratings:
    +12 / 0 / -0
    Hi,

    I'd like to join your group. I like clean racing and as I am not the fastest I stay out of peoples way when necessary. Fairman, I sent you a friend request on steam.

    About me:
    Male, 40+, german, slow (despite 3 screens and G27) but fair racer, lives close to Hockenheim in rl, hates it when on public servers everybody around you quits before the end of the race...
     
  9. n01sname

    n01sname Well-Known Member

    Joined:
    Feb 5, 2015
    Ratings:
    +956 / 0 / -0
    Bist geadded Tulpeborn, mit GearEx Events gehts Ende August/Anfang September weiter - Sommerpause. ;)
     
  10. Tulpeborn

    Tulpeborn Member

    Joined:
    Jan 30, 2015
    Ratings:
    +12 / 0 / -0
    Cool! Danke, freu mich!