News Physics Update: Tyres, force feedback, AI and general developments

Discussion in 'News & Announcements' started by Alex Hodgkinson, Dec 10, 2019.

1. pasquale1986

pasquale1986 Member

Ratings:
    +17 / 0 / -0
    I know I have more than 100 laps of VLN-Nordschleife in the Cup Car in Raceroom and iRacing under my belt. I was specifically asking about a change in the brake regime after the December update because I am sometimes locking front brakes at less then 20% brake pressure right now

Edit: initially and at high speeds e.g. at T1 Nürburgring GP, which was not the case before the update

2. Zhenya

Zhenya New Member

Ratings:
    +0 / 0 / -0
    Ich habe auf Deutsch geschrieben! was immer noch krank mit dem Motor wurde :)

3. CrimsonEminence

CrimsonEminence Member

Ratings:
    +24 / 0 / -0
    Hey, okay, than you should know the deal already.^^ They both updated the car recently and both get the same reports of their bad braking. (also the rF2 Cup does make the life hard on the brake for example)
    Put brake bias more to the rear...this isn't unrealistic for rear engined cars, all the weight is on the rear and even under weight transfer to the front, you can still lock up fronts easily, leaving you without control.
    The Cup received a significant update to all its physics and behaviour, of course, also the braking has another behaviour now. Trail off more concentrated from the brakes, also don't smash them too hard initially, or the unloaded front (very significant in this car) will lock up very fast while going straight. Listen to what the car wants, if it locks up or not and you will improve quite fast on it, i think.

You definetly have to tip-toe it more, now.

• Agree Agree x 1
  4. Zhenya

Zhenya New Member

Ratings:
    +0 / 0 / -0
    If you want engine vibration, why don't you turn it on in the game?!
    I play accuforce at the moment there is vibration on gt3 on dtm it is not

Attached Files:

5. michael hartmann

michael hartmann New Member

Ratings:
    +2 / 0 / -0

ich habe die Vibration ja auch dort eingestellt. Aber es kommt keine Vibration....

6. fischhaltefolie

fischhaltefolie Well-Known Member

Ratings:
    +894 / 0 / -0
    @Женя there' s nothing wrong with your post and no offence from my side.
    The answer of @michael hartmann deliberately misunderstood gives this conversation a slightly saucy, lewed touch.
    Sorry, the joke lies behind the language barrier.

• Agree Agree x 2
  7. sigi1949

sigi1949 New Member

Ratings:
    +0 / 0 / -0
    OK, das Update ist zweifellos eine grosse Verbesserung. Und hat auch grosses Lob verdient. Doch was die neue Physic betrifft, so ging sie für mich beim M1 wohl ganz ordentlich daneben. Wenn man im richtigen Leben auch über 300 fährt (in Deutschland ja noch möglich...yuhhhhoooo) tut es geradezu weh, wie der M1 jetzt bei 250 oder so auf der Strasse herum schwimmt. Für mich ist das niemals realistisch. Das war vorher viel besser. Ich las auch schon Wehklagen, von besorgten Usern wegen den 1992is???.

Nun sehe ich dass es den M1 auch in einer anderen Kategorie gibt. Hat der eine andere Physik? Oder lohnt es sich wenn ich diese horrende Summe (lach) dafür ausgebe?

Und noch was.. Für mich fehlt einfach eine wirklich gute Analysemöglichkeit. Soviel ich weiss war sowas schon in GT6 auf der PS3 möglich. Dort konnte man 2 Fahrzeuge hochgenau miteinander vergleichen. Eine sehr gute visuelle Lösung um fahren zu lernen. Das normale Replay eines Rennes ist doch schon da in Raceroom. Wo ist das Problem, die eine oder andere Kameraführung (z.B. von oben) noch dranzuhängen, zwei Autos auswählbar zu machen und diese parallel mit der Anzeige von Tempo, Gas, Bremsdruck, Gang, Reifentemp, Zeit usw. in einer Auflösung von ca. 1/10 Sek über Tastendruck bewegbar zu machen und anzuzeigen. Bestimmt würden viele User für einen solchen Button gerne ordentlich bezahlen. Ich auf jeden Fall.

Und dann hätte ich noch was am FFB zu meckern. Ich frage mich, warum beim Rutschen der Vorderachse das Gaspedal vibriert. Ich denke das ist allein Sache des Lenkrads. Ist es nicht nur dann realistisch, wenn beim Bremsen das Bremspedal, bei Wheelspin das Gaspedal und beim rutschen das Lenkrad vibriert??? 3 Parameter und die Sache wäre geritzt?? Habe mir spasshalber zum G29 noch das Fanatec-Set geholt. Liegt das Problem an denen? Oder gebt Ihr die einzelnen Parameter gar nicht raus?

8. FormelLMS

FormelLMS Well-Known Member

Ratings:
    +170 / 0 / -0
    I think it's not very respectful to write in own languages. Could we please all write here in the forum standard language again?
    I really start to dislike unrespectful behaviour.

Sorry for asking for that.

• Agree Agree x 15
    • Disagree Disagree x 1
  9. sigi1949

sigi1949 New Member

Ratings:
    +0 / 0 / -0
    Verzeihung, ich bin neu hier. Ich glaube mich tritt ein Pferd.
    Ist es tatsächlich geduldete Umgangsform in diesem Forum, dass man angegangen wird wenn man in seiner Sprache schreibt?
    Entschuldigung, dann bin ich falsch hier....
    Bitte Admin, lösch den Beitrag von mir.

10. CrimsonEminence

CrimsonEminence Member

Ratings:
    +24 / 0 / -0
    It's an international product/information platform, so english is more useful to share information. Most of the users will understand it more likely, than german.
    ----------
    Es ist ein internationales Produkt/eine internationale Plattform, deswegen ist Englisch nützlicher um informationen auszutauschen. Die meisten verstehen es eher, als Deutsch.

• Agree Agree x 2
  11. michael hartmann

michael hartmann New Member

Ratings:
    +2 / 0 / -0
    Ich verstehe natürlich das hier Englisch bevorzugt wird, aber leider kann ich kein Englisch...sorry

12. CrimsonEminence

CrimsonEminence Member

Ratings:
    +24 / 0 / -0
    Google übersetzer geht auch klar, man kriegt das schon hin, zu verstehen, was gemeint ist. Am Ende gibt es hier ja einige, die auch Deutsch sprechen, daher findet sich ja trotzdem Hilfe in diesem Fall :)
    ------
    Google translator would be totally fine, it's possible to sort out and understand, what's been meant. After all, there are some users, also speaking german, therefore help can be found in this case, nevertheless :)

• Agree Agree x 2
  13. Christian Göpfert

Christian Göpfert Topological Agitator Beta tester

Ratings:
    +2,285 / 0 / -0
    That's why we always ask people to use English, if possible. It's not a problem if you don't, but the matter of the fact is that only one developer speaks German and there's also only a few German speaking testers. All the rest of the people who might be able to help or give advice won't be able to understand what's going on.

Same goes for all other languages except English of course. If everyone started commenting in their native language, it would be total chaos in here and impossible for us to keep track of what's been said and issues that are being reported.

So if you don't feel comfortable writing in English, I'd suggest to open a new thread in the community support section. It's less of a problem if we have a thread dedicated to one user's inquiries in a language that isn't English in there.

• Agree Agree x 4
    • Like Like x 2
    • Informative Informative x 1
  14. Flintenwilly

Flintenwilly Well-Known Member

Ratings:
    +74 / 0 / -0
    40 year old car on its wooden tires should behave stabile, because of muh mordern Autobahn and modern Cars. Tell ne more about your understanding of realism.

• Agree Agree x 1
  15. Gumvald Larsson

Gumvald Larsson New Member

Ratings:
    +0 / 0 / -0
    It's default for TS-PC Racer, except for the modified 4 lines above. After some fine tuning I now run:
    FFB throttle vibe freq mult="0.4" // Scales actual engine frequency to force FFB vibration frequency ...
    FFB throttle vibe zero magnitude="0.035" // Magnitude of engine vibration ...
    FFB throttle vibe slope="0.0" // Slope of line defining magnitude ...
    FFB throttle vibe wave type="0" // Type of wave ...

16. sigi1949

sigi1949 New Member

Ratings:
    +0 / 0 / -0
    OK, so I'll just note it here in my poor English:
    I wonder why the accelerator vibrates when the front axle slips. I think it is solely a matter of the steering wheel. Isn't it only realistic if the brake pedal vibrates when braking, the accelerator pedal when wheelspin, and the steering wheel vibrates when sliding? 3 getrennte parameters and the thing would be OK?
    Since the G29 was not a good solution for me, I got the Fanatecset as well. But even here it does not seem to be separated. Why? Is it Fanatec? Or does Raceroom not give out the parameters separately?

17. Zhenya

Zhenya New Member

Ratings:
    +0 / 0 / -0
    I personally do not understand what you wrote? Does your steering wheel vibrate when you turn? it is possible the effect of repainting the steering wheel works like that.

18. CrimsonEminence

CrimsonEminence Member

Ratings:
    +24 / 0 / -0
    He means his Pedal vibrates...some Pedals. like the CSP from Fanatec use vibration motors in the brake and throttle and R3E uses them.
    You could use "Fanaleds" to make your own settings of pedalvibration.

When you slip, the steering wheel shouldn't vibrate all over the place, this isn't realistic at all, more sensation from the feet is more logical, than that :D

19. MattStone

MattStone Well-Known Member

Ratings:
    +127 / 0 / -0
    ....or is he referring to the "slip" effect!

That causes the wheel to vibrate when the front wheels are pushing/slipping through a corner
    Turn the slip effect down/off and that will solve the problem

20. CrimsonEminence

CrimsonEminence Member

Ratings:
    +24 / 0 / -0
    He is wondering, why the accelerator vibrates, while slipping, also i understand german and he was referring to the vibration in the pedal, while slip there...