Problem RaceRoom with stearing wheel

Discussion in 'Community Support' started by Theo Strauss, Oct 23, 2020.

  1. Theo Strauss

    Theo Strauss New Member

    Joined:
    Oct 23, 2020
    Ratings:
    +0 / 0 / -0
    Hello,
    I want to play RaceRoom with my Steering Wheel, which is a Thrustmaster Ferrari GT (i know its pretty old) but the problem is that the stearing wheel is getting detected at 'active devives' but there is no option to select the wheel as an imput. I have the newest driver from the thrustmaster website installed so I dont know what I am doing wrong. Would be thankful for any help.
    Thanks already
     
  2. majuh

    majuh Well-Known Member

    Joined:
    May 1, 2015
    Ratings:
    +257 / 0 / -0
    Edit the control assignments and assign your wheel to "Steer left" and "Steer right" by double clicking on the assignment and turning your wheel accordingly.
     
  3. Theo Strauss

    Theo Strauss New Member

    Joined:
    Oct 23, 2020
    Ratings:
    +0 / 0 / -0
    Sry but I am not able to assign "Steer left" and "Steer right" when i have selected keyboard as the imput. On the picture i sent u can see what i mean with my first question
     

    Attached Files:

  4. majuh

    majuh Well-Known Member

    Joined:
    May 1, 2015
    Ratings:
    +257 / 0 / -0
    "Tastenbelegung ändern" und dort dann die einzelnen Aktionen zuweisen.
     
  5. Theo Strauss

    Theo Strauss New Member

    Joined:
    Oct 23, 2020
    Ratings:
    +0 / 0 / -0
    das ist jedoch leider nicht möglich, da ich eben vermutlich Tastatur als Eingebamethode ausgewählt habe. Also ich verstehe was du meinst, aber es passiert nicht wenn ich das lenken der Tastenbelegung zuweisen will...
     
  6. majuh

    majuh Well-Known Member

    Joined:
    May 1, 2015
    Ratings:
    +257 / 0 / -0
    Das sollte auch mit dem Tastatur-Preset funktionieren. Gibt es keine anderen Steuerungsprofile?
     
  7. DrKarotte

    DrKarotte Member

    Joined:
    Dec 23, 2019
    Ratings:
    +7 / 0 / -0
    Vielleicht mal den Ordner mit den Steuerungseinstellungen löschen (bzw. an einen anderen Ort kopieren)? Außerdem muss man bei den Tastenbelegungen doppelklicken, vielleicht liegt es daran?
     
  8. Olaf Hülse

    Olaf Hülse Well-Known Member Beta tester

    Joined:
    Jan 26, 2019
    Ratings:
    +505 / 0 / -0
    Da Raceroom dein Lenkrad und deine Tastatur erkennt, sollte es auch funktionieren, ein Preset für das Lenkrad zu finden (das ist definitiv implementiert). Also unter Steuerungsprofile. Ich bin mir nicht sicher ob man auf dem Tastaturpreset eines mit Lenkrad aufbauen kann (FFB ist ausgegraut), andersrum funktionierts aber definitiv. Wenn da nix ist, wie von DrKarotte angemerkt, Ordner ausschneiden und woanders hin kopieren. Wenn alles nicht hilft, neu installieren und alte 'UserData' löschen.
    Gruß Olaf